Att förnya sig – eller sin utrustning – kan vara svårt

Han vill riktigt inte. Nåt alls, liksom.

Det blir tungt i längden. Som en dag då jag föreslog att vi skulle åka till sportaffären för att köpa nya fotbollsskor åt honom.

”Näeee… De gamla är riktigt bra!”
”Men de är ju helt trasiga! De har hål i tårna!”
”Nej! De är PERFEKTA”, skriker han.

Senare visar det sig att det gamla dojorna har magiska krafter. Att man med dem gör mål. Bättre än med något annat par.

Slutligen får jag övertalat honom. ”Folk tror att jag inte vill köpa nya skor åt dig. Att jag kanske inte har råd”, vädjar jag.

Väl i affären prövade vi ett antal par tills vi hittade dessa, finfina CR7-skor från Nike. Till och med färgen passar perfekt med lagets färger!

När vi kom hem märkte jag att de nya skorna är nästan två centimeter längre än de gamla. Det måste ha känts trångt hela hösten. Och stackarn har inget sagt!

Den tveksamme är nu övertygad. De nya skorna känns snabba och de ger en bra touch med bollen.

Vi får hoppas att också de här ger oss flera fina mål!

Lämna en kommentar