Traktor vs mjukisdjur

Många barn har ett mjukisdjur eller en tröstetrasa som de vill ha med sig när de lägger sig.

Inte min pojke. Karlakarlen.

Han tar med sig en röd plasttraktor.

Delvis förstår jag honom, man får bra grepp om den. Men lite svårt verkar det att sova med den när inte alls ger efter under kinden…

Och så håller skopan alldeles hemskt ljud när han vänder på sig! Jösses så det rasslar! Det är inte bara en gång jag vaknat i ljudet. För att inte tala om hur många gånger traktorn träffat mig i huvudet.

Det svåra är att bända upp lillens fingrar för att få bort traktorn när han somnat. Han nämligen vaknar genast bara jag tänker på att ta bort leksaken av honom. Och då blir det skrik!

Om det bara var ett mjukisdjur han fick tröst av… men nej. Hos oss ska det vara en traktor! Hurraa för min lille bonde!

Lämna en kommentar